Перегляд Повідомлень

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.

Topics - Shturman

Сторінок: [1] 2 3 ... 5
1
Добрий день. З початку року вийшли зміни до кодексу комерційного обліку ККОЕ. І є там такий новий пункт

5.7.2. ККОЕЕ - Активний споживач, який встановлює генеруючу установку, призначену для виробництва електричної енергії та/або установку зберігання енергії, або приєднує, у порядку встановленому Кодексом системи розподілу, до власних електричних мереж генеруючі установки, призначені для виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, та/або установки зберігання енергії, що належать третім особам, повинен забезпечити окремий комерційний облік електричної енергії виробленої власними генеруючими установками (групами установок), а також для кожного приєднання генеруючих установок та/або установок зберігання енергії, що належать третім особам, шляхом встановлення вузлів обліку.
(главу 5.7 доповнено новим пунктом 5.7.2
 згідно з постановою НКРЕКП від 10.01.2024 р. N 57,
у зв'язку з цим пункти 5.7.1 - 5.7.10
 вважати відповідно пунктами 5.7.3 - 5.7.12)

Хтось може мені пояснити суть цього окремого обліку. Навіщо його треба встановлювати?

2
Доброго дня. Хто по чому вибирає тривало допустимі струми для кабелів в ваших проектах? ПУЕ, ГОСТИ, ДСТУ? Раніше вибирав тільки по ПУЕ, потім мені сказали, що правильніше вибирати по документах по яким виготовляють кабелі. Я дивився тоді ГОСТ 16442-80. Цей гост відмінили на території України ще в 2019 році. Діючий аналогічний документ це ДСТУ ІЕС 60502-1. І в ньому взагалі відсутні таблиці по допустимим струмам.
Хто по чому вибирає допустимі струми?

3
Доброго дня. Є стандартне РП-10 кВ радянського зразка з комірками ксо-272 з двома вводами, секційним вимикачем ну все як завжди. Стоїть задача організувати третю секцію шин з третім вводом. Відповідно потрібно встановити додатково ще один секційний вимикач, ввідну комірку, комірку з ТН ну і там одну лінійну. Я з таким стикаюсь вперше тому прошу допомоги хто таке робив. Як нову секцію шин подружити з двома існуючими? Наскільки я розумію це треба влізати в схеми керування існуючих ввідних і секційної комірки? Так? Може хтось поділитись якоюсь козою з подібними рішеннями.
І попутно питання. Чи є можливість в одній комірці сумістити ТН і скажімо секційний вимикач? Бо фізично вже комірка з ТН не влізає в існуюче приміщення.

4
Доброго дня. Таке питання. Чи можливо хтось знає де написано, що при підході лінії 10 кВ до підстанції до розподільчого пристрою ПС 110/10 кВ на опорах ПЛ 10 кВ потрібно використовувати ізолятори пониженого класу напруги? Ми всі ізолятори використовуємо ШФ-20 (до 20 кВ) а от в одному з об'єктів випливло зауваження, що при підході до ПС потрібно брати ізолятори ШФ-10 (10 кВ). Аргументація цікава. Ніби, при грозовому імпульсі цей ізолятор повинен пробитись і спрацювати як ОПН чи РВО не пустивши імпульс на обладнання ПС? Кажуть що це десь в нормативці прописано, але де саме не знають. Я вперше таке чую. Можливо хтось в курсі про таке, то підкажіть де почитати, бо в ПУЕ такого не знахожу?

5
Доброго дня. Вирішив створити дану тему для обміну досвідом по використанню підшивок в автокаді при роботі з проектами. Я, особисто, давно використовую підшивки і це дуже зручно. Єдине, що я не можу вирішити так це питання роботи з текстовими документами (пояснювальна, титулки, специфікації). Хочеться ці документи виконувати в ворді ну або в екселі для специфікацій, так як автокад не заточений під роботу з текстами особливо великими, якими бувають пояснювальні і специфікації. Так як підшивка працює лише з листами автокада виникає питання як можна виконувати текстові документи в ворді і додавати їх в підшивку автокада щоб мати в підшивці повну структуру проекту зі всіма аркушами?
   Зараз, я, всі аркуші, в тому числі і текстові, виконую в автокаді, але хотілось би текстові виконувати в призначеній для цього програмі. Якщо хтось має якісь ідеї, то поділіться. І взагалі робота з підшивками не заслужено обходиться багатьма проектувальниками, але реально це дуже крута штука. Ну але потребує роботи в автокаді з листами, а не все в моделі ліпити.

6
Доброго дня. З запровадженням військового стану в країні доступ до GIS систем обленерго для всіх звичайних користувачів був закритий. Можливо хтось підкаже до кого можна звернутись, якщо це взагалі можливо, для надання доступу по паролю до GIS системи? Дуже потрібен цей доступ для нормального доступу до інформації для виконання проектів по зовнішніх мережах. 

7
Є об'єкт освітлення дороги в Харкові, чи можливо не в самому Харкові, а десь в тому районі. Поки інформації дуже мало. Шукаю людину "на місці" для виконання проекту оскільки сам знаходжусь на іншому боці країни. Кому цікаво і хто може виконати таку роботу звертайтесь, обсудимо

8
Кабельні лінії / кабель 10 кВ по мосту
« : 08 Липень 2021, 09:25:14  »
Доброго дня. Траса КЛ-10 пересікає автомобільний міст (під мостом річка). Згідно ПУЕ-2017  пункт 2.3.110 маємо:
"Відповідно до ДБН В.2.3-14:2006 «Споруди транспорту. Мости та тру­би. Правила проектування» допускається по мостах прокладати КЛ таким чином, щоб забезпечити умови для нормальної експлуатації мосту. Прокладати транзитом КЛ напругою понад 1 кВ по мостах, як правило, не допускається. За наявності відповідного техніко-економічного обґрунтування допускається прокладання КЛ по мостах у передбачених окремих місцях та в спеціальних конструктивних елементах (кабельні короби, трубопроводи)."

Так от в мене питання. Все таки якщо є  техніко-економічне обгрунтування, то кабель 10 кВ можна прокласти по мосту чи ні? Чи наявність техніко-економічне обгрунтування стосується тільки кабелів менше 1 кВ, а для кабелів більше 1 кВ не можна в будь-якому разі?

9
Доброго дня. Виникло питання від підрядників по розробленому нами проекту на ПЛЗ-10 кВ. У нас в проекті не передбачено пристроїв для організації переносних заземлень і підрядники запитують: "а де ж нам приєднуватись при проведенні якихось робіт?" В нормах вимог на місця встановлення комплектів для влаштування ПЗ на лініях ПЛЗ не можемо знайти. Може хтось підкаже чим керуватись?

10
Доброго дня. Маємо вбудовану трансформаторну підстанцію для житлового комплексу. Як відомо коли підстанція вбудована, то система заземлення має бути TN-S. Відповідно від підстанції до ВРП житлових секцій вже мають іти п'ятижильні кабелі. І відповідно в комірках РП-0,4 кВ підстанції має бути вже шина РЕ. Всі заводські комірки які я знаю ідуть без цієї шини. Хто має досвід проектування таких підстанцій підкажіть що робити. Чи просто замовляти стандартні комірки, а на заводі виконають ще одну шину біля нульової чи якийсь інший варіант. Можливо хтось поділиться фото таких комірок, то буду вдячний

11
При погодженні проекту вимагають встановлювати три ТТ для комерційного обліку на стороні 10 кВ підстанції. Кажуть що це прописано в кодексі комерційного обліку. Завжди було два ТТ. Ткніть носом в цей пункт, бо не можу знайти

12
Значит сделал я расчет в диалюксе с применением файла светильника который у меня был (допустим Ватровский). Есть теперь светильник реальный который будет в проекте с аналогичными характеристиками с тем, что был в расчете в диалюксе. Теперь заказчику нужно выдать расчет в диалюксе, но нужно что бы в этом расчете уже фигурировал светильник тот что будет в проекте. Можно ли в диалюксе как то подменить марку светильника и вывести это на печать?

13
Есть у кого чертежи трансформаторов ТМ, ТМГ в формате автокада? Заранее спасибо

14
Доброго дня. проектується сонячна електростанція (СЕС) на 1,6 мВА. Розрахунковий облік на стороні 10 кВ. В обленерго вимагають ставити три ТТ для обліку, а не два, як завжди. Мотивують тим що СЕС може генерувати енергію не рівномірно по всіх фазах, а з перекосом і потрібно контролювати струми по всіх трьох фазах. Я думаю що це повна фігня тому, що силовий підвищувальний трансформатор по стороні 10 кВ буде видавати вже симетричну напругу, навіть якщо по низькій стороні можливі перекоси по фазах згенерованої енергії. Як думаєтье обленерго праві в цьому питанні?

15
доброго дня. Виникла необхідність в підстанції 10/0,4 кВ підключити силовий трансформатор 400 кВА високовольтним сіпом AASXSn. Який повинен бути переріз  цього провода? Завжди підлючали силові т-ри або шинами, або кабелями, а от з цими проводами при підключенні ще не мав діла.

Сторінок: [1] 2 3 ... 5