Форум проєктувальників електричних та слабострумних мереж
Проєктування => Електропостачання => ТП, КТП, силові трансформатори => Тема розпочата: stels від 06 Грудень 2016, 10:49:44
-
Колеги, доброго дня.
Така ситуація: обленерго у добровільно-примусовому порядку вимагає встановити два секційні роз'єднувачі у системі збірних шин 10кВ проектованої КТП не посилаючись жоден нормативний документ.
Хто знає, чи існує така вимога і, якщо можна, дайте посилання на нормативну документацію і пункт відповідно.
-
Они правы. Такое требование имеется в ряде документов в том числе и ПУЭ п.4.2.15
-
Пытаюсь вспомнить ТП-шку с одним разъединителем и не вспомню. Везде 2 СР-а.
А у Вас 2-х трансформаторная КТП. Тогда это получается 2 КТП с секционированием? Так. Тогда однозначно должно быть 2 СР: Как по 10 кВ так и по 0,4 кВ. Это нужно для того, чтобы находясь в любом из РУ-10 (0,4 кВ) всегда можно было понимать включен секционник или отключен. Электробезопасность, ничего лишнего.
-
Відносно РУ-0,4кВ - погоджуюсь. Оскільки є шинний міст, то навіть для можливості виводу частин його конструкції з-під напруги, наприклад, для ремонту, потрібно встановити 2 СР з обох кінців ШМ.
А от у РУ-10кВ: всі комірки розташовані у одному приміщені. Видимий розрив забезпечується і одним СР. На кожну секцію шин є мінімум по два ЗН, згідно норм.
Додаю скріни схеми і план КТП.
-
аА, все.. зрозумів! )))
"
...
4.2.15.
У всіх колах РУ (приєднання, система збірних шин тощо) потрібно передбачати пристрої роз’єднування з видимим розривом, що забезпечують можливість від'єднання всіх апаратів (вимикачів, відділювачів, запобіжників, трансформаторів струму, трансформаторів напруги тощо) кожного кола з усіх його боків, звідки може бути подано напругу.
... "
Пару разів перечитував цей пункт, але не звернув увагу на останні рядки.
Буду уважнішим.
Дякую за допомогу!
-
хоча, блін, все одно нелогічно ))
Да нет логично (кожного кола з усіх його боків, звідки може бути подано напругу).
А вот для 0,4кВ, если и высокую и низкую стороны обслуживает в административном подчинении одна и та же организация, допускается секционирование выполнять на одной из секций.
-
grossel, але якщо ми розриваємо коло роз'єднувачем - у нас відповідно створюється розрив з двох сторін, звідки може бути подано напругу.
Можна допустити, теоретично, що стороною розриву кола вважається сторона нерухомих контактів роз'єднувача, тоді ок, для забезпечення, теоретично, розриву з двох сторін, звідки може бути подано напругу - потрібно встановити два роз'єднувача. Але ж з фізичної сторони вважаю це не логічним.
п.с. у нас дебати у відділі почались )
-
Вкину свої п"ять копійок. На форумі вже піднімалось це питання. Теж у всіх ЗТП, де був особисто, виконання 2СР. Запитував досвідченіших колег. Чіткої і логічної відповіді не дали. (Так треба і всьо тут).
-
Можна допустити, теоретично, що стороною розриву кола вважається сторона нерухомих контактів роз'єднувача, тоді ок, для забезпечення, теоретично, розриву з двох сторін, звідки може бути подано напругу - потрібно встановити два роз'єднувача.
Вы абсолютно правы, в аппаратах "рубильникового" типа, согласно п.4.1.15 ПУЭ "
"Подвижные токопроводящие части их в выключенном состоянии не должны быть под
напряжением".
В старых же нормах, в частности в ПТЭ и ПТБ требовалось в электроустановках выше 1000В при производстве работ обеспечение двойного видимого разрыва для безопасного проведения ремонтных работ.
-
Посмотрел в каталог КТП Укрэлектроаппарат, то например на схеме 2КТПГСМ по высокой стороне 2 отключающих аппарата, а по 0,4 кВ есть с одним секционным рубильником, а есть с двумя - схема так и называется с дополнительным секционным рубильником.
Как на крути, а один из плюсов при эксплуатации 2-ух секционных аппаратов это на перспективу, когда вышел из строя один, можно пользоваться другим, ведь часто заменить нечем.
-
stels, Хм. странная схема по 10 кВ у Вас.
По 1 секции - транзит, по 2-ой тупик. Обычно что-то одно: либо оба тупик, либо оба транзит.
ладно, в любом случае, даже если у Вам и появится второй кабель по 2 секции, Вам ничего не мешает поставить 2 секционные ячейки КСО-393-14П106 и КСО-393-14Л106, в каждой из которых стоит на шинах по РВЗ-10/630-ІІІ с 2-мя заземножами.
Я бы тут не экономил и сделал бы именно так.
-
Андрюха РЗА, історія із схемою дуже довга і заплутана... Всі сторони причетні зійшлись на такому варіанті.