Форум проєктувальників електричних та слабострумних мереж
Слабострумні мережі => Пожежна безпека => Обговорення "пожежних" норм => Тема розпочата: Roman від 21 Березень 2016, 10:06:46
-
Будівля лабораторного складу ЛЗР. Побудована у 1980 році, не обладнана системою пожежної сигналізації. Категорія складу - А, не змінювалась на протязі усього часу експлуатації. Капітальних ремонтів чи переоснащення не було. У 2015 році інспектор ДСНС складає припис про необхідність обладнання складу системою пожежної сигналізації, посилаючись на п.1.2 розділу V НАПБ А.01.001-2015. Як вважаєте, чи достатньо обґруновано припис?
-
Вообще-то, вполне. Мало того, что горит, так еще и взорваться может. И то, что в 80-м году почему-то не защитили, факта опасности лаборатории не отменяет.
Хотя сам пункт ППБ смешной, со ссылкой на отмененный ДБН. :)
-
Згаданий п.1.2 розділу V НАПБ А.01.001-2015 не є прямою нормою, яка безумовно вимагає обладнати будівлю системою пожежної сигналізації. Там є посилання на ДБН В.2.5-56. ДБН (2010 чи 2014 року) встановлює вимоги до обладнання об’єктів СПЗ під час їх будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту, зміни категорій приміщень і будинків за вибухопожежною і пожежною безпекою згідно з НАПБ Б.03.002. Нічого з перерахованого не проводилось. Отже, з огляду на нормативи, чи достатньо обґруновано припис? Можливо, у 80-му році не було вимог захисту лабораторних складів ЛЗР пожежною сигналізацією. :(
-
Можливо, у 80-му році не було вимог захисту лабораторних складів ЛЗР пожежною сигналізацією.
Не думаю. Тогда были ведомственные перечни. Не помню, чтоб где-то помещения ЛВЖ игнорировали. Могло быть, что надо тушение (и тогда не надо ПС), но тогда должно быть тушение.
Если очень надо, поищите такой перечень соответствующего ведомства, или скажите какое ведомство? У меня есть некоторые нормативы и перечни, в том числе и древние.
-
какое ведомство?
Нафтопереробка.
-
Была такая книга "Сборник правил по пожарной автоматике" (ДСП, между прочим :) ), с извлечениями из строительных норм и правил, а также Перечней.
Это страницы по министерствам нефтеперерабатывающей промышленности (шины, калоши и прочая резина) и нефтяной промышленности. В последней лаборатории есть.
Качество не очень, но разобрать можно.
-
Есть еще:
ВНТП 28-79 Противопожарные нормы проектирования предприятий, зданий и сооружений нефтеперерабатывающей и нефтехимической промышленности (в сети не встречала)
и посвежее, вышедший вместо него:
ВУПП-88 Ведомственные указания по противопожарному проектированию предприятий, зданий и сооружений нефтеперерабатывающей и нефтехимической промышленности (взамен ВНТП-28-79)
http://gostbank.metaltorg.ru/data/norms_new/vntp/6.pdf (http://gostbank.metaltorg.ru/data/norms_new/vntp/6.pdf)
-
rga, дякую.
Тепер зрозуміло, чому не була передбачена система пожежної сигналізації. У мене будівля складу, площа якої менше 100 кв.м.
Але не для того я створив цю тему з елементами інтелектуального шахрайства.
Для мене важливо, щоби приписи ДСНС були бездоганними з правової точки зору.
Я маю об'єкт побудований за нормами минулих років (60-ті, 70-ті, 80-ті). Об'єкт прийнятий Державною комісією, про що складений відповідний акт, який зберігається на об'єкті. Чи були порушені протипожежні норми, чи ні, я не знаю, копирсатися у минулому немає ні бажання, ні часу. Об'єкт функціонував десятки років і ось у 2015 році приходить інспектор ДСНС і "видає" припис - обладнати об'єкт системою пожежної сигналізації відповідно до вимог п.1.2 розділу V НАПБ А.01.001-2015. Там є посилання на ДБН В.2.5-56. ДБН (2010 чи 2014 року) встановлює вимоги до обладнання об’єктів СПЗ під час їх будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту, зміни категорій приміщень і будинків за вибухопожежною і пожежною безпекою згідно з НАПБ Б.03.002. Нічого з перерахованого не проводилось.
Я розумію, якби об'єкт був реконструйований і т.п., тоді з приписом я би погодився. Так, звичайно, там мінялися вимикачі, світильники. Але це не тягне на технічне переоснащення. Отже я не бачу підстав для обладнання об'єкта сигналізацією. А з боку інспектора я бачу порушення принципа незворотності дії нормативно-правових актів у часі, коли відбувається перенесення вимог нещодавно уведених документів на діючі об'єкти. Я розумію важливість протипожежних заходів і погоджусь на запропоновані заходи інспектора але у формі рекомендацій. Тоді я можу спланувати на ці заходи бюджет, реальні строки проведення проектних і монтажних робіт. Але я категорично не сприймаю саме сумнівні з правової точки зору приписи з нереальними строками усунення сумнівних зауважень. "Договорняки" з ДСНС я теж категорично не сприймаю. :)
-
у 2015 році приходить інспектор ДСНС і "видає" припис - обладнати об'єкт системою пожежної сигналізації відповідно до вимог п.1.2 розділу V НАПБ А.01.001-2015
Да, у нас тоже как раз аналогичный случай, хоть системы посвежее.
Думаю, бороться с этим можно, если заказчик готов (наш - не очень готов, боится, что инспектора его тогда со света сживут, накопать-то можно много чего). :(
Что касается нормативной чистоты претензий пожарных, то она, на мой взгляд сомнительна.
В ДБН В.2.5-56:2010 была одна "плохая" фраза в разделе "ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ СИСТЕМ ПРОТИПОЖЕЖНОГО ЗАХИСТУ":
Л.6 Загальні вимоги
Л.6.1 СПЗ повинні відповідати проектній документації та вимогам чинних нормативних документів та стандартів. ...
Вот на это ППБУ и опирались. Но сейчас от нее осталась только разумная часть:
Ж.6.1 СПЗ повинні відповідати проектній документації, яка пройшла експертизу (експертну оцінку).
-
наш - не очень готов, боится, что инспектора его тогда со света сживут, накопать-то можно много чего
аналогічно