Форум проєктувальників електричних та слабострумних мереж
Слабострумні мережі => Пожежна безпека => Сповіщення про пожежу => Тема розпочата: abaddon113 від 10 Листопад 2016, 11:43:36
-
Доброго дня! Є будівля лікарні де на одному з поверхів проводиться капітальний ремонт (змінюються планування і т.д.). Відповідно розробляю системи пожежної сигналізації та оповіщення. ПС - окрема тема.
Оповіщення. Згідно ДБН В.2.5-56:2014. Додаток Б, п.10. СО - 3тип. (мовленнєвий + покажчики "Вихід" + оповіщення спочатку обсл.пресонал, а потім усіх інших).
Почитав http://eom.com.ua/index.php/topic,7316.0.html (http://eom.com.ua/index.php/topic,7316.0.html) .
І по факту:
1. ДБН В.2.2-10-2004 пункт 7.101 Оповіщення про пожежу слід передбачати в кабінетах та приміщеннях адміністративного і медичного персоналу.
2. ДБН В.2.2-10-2004 пункт 7.94 Лікувальні і процед.кабінети ... обладнуються світловою сигналізацією для спов. про звільнення кабінетів. - (Не розумію яким боком це до пож.оповіщення люди відносять - це взагалі про сигналізацію "вільний кабінет/заянятий").
3. НАПБ А.01.001-2004 п.6.2.3.1 У лікувальних ..... закладах повинні оповіщатися тільки адміністрація та обслуговуючий персонал.
4. НАПБ А.01.003-2009 п.314 При цьому у лікувальних та дитячих дошкільних закладах, а також спальних корпусах шкіл-інтернатів оповіщуються тільки адміністрація та обслуговуючий персонал. Оповіщення адміністрації (обслуговуючого персоналу) здійснюється за допомогою:
світлових оповіщувачів - обладнуються всі приміщення будинку; - (всі приміщення адміністарції, а не усі приміщення будівлі загалом?).
звукових оповіщувачів - обладнуються всі приміщення будинку (крім приміщень з наявніс-тю спальних місць). - (тобто усі приміщення де адміністрація ставлять звукові, але якщо у цьому ж приміщення є спальні місця (незрозуміло спальні для кого і як приміщення персоналу може ділити простір із спальними місьцями мабуть паціентів) то залишаються лише світлові).
Отже у мене 3-й тип СО. Виходячи із вищеприведеного можна сміливо встановлювати гучномовці в усіх кабінетах (медсетри, перевязочна, миття, інвентарна і т.д.),
а операційні? - згідно "звукових оповіщувачів - обладнуються всі приміщення будинку (крім приміщень з наявніс-тю спальних місць)" потрібно світловий, але він "не вимагається" згідно 3-го типу СО в ДБН В.2.5-56:2014. Але "не вимагається" означає що можна?.
а пости чергових медсестер (один з яких у кімнаті інтенсивної терапії із хворими інший у коридорі) - аналогічно світлові навпроти кожного посту???.
Прошу допомоги.
-
Смысл оповещения в больницах - не напугать лежачих больных, чтоб они с переломанными ногами или после сердечного приступа из реанимации не поползли сами на выход. Оповещается звуком персонал, и персонал дальше организовывает эвакуацию.
Поэтому там, где не может быть лежачих больных - звук, а где лежачие больные могут оказаться - мигалки. Мигалки тоже для персонала - заметили и начали эвакуацию. Больные о назначении мигалок могут и не знать. В лучшем случае больной вызовет медсестру - смотрите, мигает.
А дальше - личное творчество проектировщика.
-
При розробці проекту я не можу зсилатися на свої міркування. Отже звук - де персонал без лежачих людей (це прописано); світло де персонал разом із людьми (це прописано);
а палати і коридори між ними?
по суті написано "оповіщуються тільки адміністрація та обслуговуючий персонал". Отже палати і коридори без оповіщення навіть світлом?
запутався. мені не шкода хоть два три десятка оповіщувачів, головне щоб потім проектні рішення були "адекватними".
-
по суті написано "оповіщуються тільки адміністрація та обслуговуючий персонал". Отже палати і коридори без оповіщення навіть світлом?
А что, персонал не может оказаться в коридоре и палатах? Я бы еще санузлы оснастила.
Представте, ночная смена. Одинокая медсестра бредет по коридору... Как она узнает, что пожар? :)
-
"Представьте, ночная смена. Одинокая медсестра бредет по коридору... Как она узнает, что пожар?" - это уже сюжет для производственного романа в стиле Артура Хейли...
-
крім приміщень з наявніс-тю спальних місць
При этом,указывается типовое значение уровня звукового давления в этих помещениях для расчета:
п.9.3.10 ДБН В.2.5-56
- лікарняні палати - 45дБА.
Хотя, может есть больничные палаты без спальных мест. hmmmm
-
При этом,указывается типовое значение уровня звукового давления в этих помещениях для расчета
НАПБ А.01.003-2009 действует до 21 мая, потом будет НАПБ А.01.003-2014. Кто знает, что там будет?
-
потом будет НАПБ А.01.003-2014
Номер приказа об утверждении в студию, пожалуйста!
-
Номер приказа об утверждении в студию, пожалуйста!
Пока слухи ходят. Где-то видела, кажется, приказ об отмене, но найти не могу.
НормативПро утверждает, что НАПБ А.01.003-2009 - діє до 21.05.2017 р.
http://normativ.ua/types/tdoc4951.html (http://normativ.ua/types/tdoc4951.html)
-
Где-то видела, кажется, приказ об отмене
Общий
http://eom.com.ua/index.php/topic,21646.msg150868/topicseen.html#msg150868
(http://eom.com.ua/index.php/topic,21646.msg150868/topicseen.html#msg150868)
конкретно, например
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE16521.html (http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE16521.html)
-
Общий
[url]http://eom.com.ua/index.php/topic,21646.msg150868/topicseen.html#msg150868[/url] ([url]http://eom.com.ua/index.php/topic,21646.msg150868/topicseen.html#msg150868[/url])
Вот! Здесь и видела. :) Спасибо!
-
Кстати, здесь
http://www.drs.gov.ua/press-room/yaki-normatyvno-pravovi-akty-skasuvav-uryad-u-ramkah-deregulyatsijnogo-dnya/ (http://www.drs.gov.ua/press-room/yaki-normatyvno-pravovi-akty-skasuvav-uryad-u-ramkah-deregulyatsijnogo-dnya/)
есть официальные обоснования.
Т.ч. НАПБ по оповещению скорее больше не будет вовсе.
-
Т.ч. НАПБ по оповещению скорее больше не будет вовсе.
Возможно и так.
Но в обосновании звучит: "Також, на сьогодні, ці питання врегульовано вимогами ДБН В.2.5-56-2014 «Системи протипожежного захисту»".
А в ДБН В.2.5-56-2014 - ссылка на НВПБ 2017 года. Так что, может, и введут. Хотя, откровенно неясно, что нового они там могут сказать, ДБН достаточно полный.
-
Ок. Как теперь быть с палатами в больницах и спальнями в дет. садиках?
-
Ок. Как теперь быть с палатами в больницах и спальнями в дет. садиках?
Когда увидим вариант НАПБ 2017 года, тогда и узнаем.
-
Пока слухи ходят. Где-то видела, кажется, приказ об отмене, но найти не могу.
НормативПро утверждает, что НАПБ А.01.003-2009 - діє до 21.05.2017 р.
[url]http://normativ.ua/types/tdoc4951.html[/url] ([url]http://normativ.ua/types/tdoc4951.html[/url])
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 10 березня 2017 р. № 166-р
Київ
Про скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади
1. Скасувати накази міністерств та інших центральних органів виконавчої влади як такі, що втратили актуальність та встановлюють регуляторні бар’єри, згідно з додатком.
2. Міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади вжити заходів до запобігання незаконній практиці надіслання до виконання нормативно-правових актів, що не пройшли державну реєстрацію, а також методичних рекомендацій та листів, якими встановлюються правові норми.
3. Це розпорядження набирає чинності через два місяці з дня його опублікування.
Прем'єр-міністр України
В.ГРОЙСМАН
Інд. 67
Додаток
до розпорядження Кабінету Міністрів України
від 10 березня 2017 р. № 166-р
ПЕРЕЛІК
наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, що скасовуються як такі, що втратили актуальність та встановлюють регуляторні бар’єри
1. Накази Міністерства аграрної політики:
від 5 серпня 2003 р. № 262;
від 28 серпня 2007 р. № 624;
від 12 вересня 2007 р. № 655;
від 13 жовтня 2008 р. № 661.
2. Накази Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи:
від 23 вересня 2003 р. № 355;
від 21 жовтня 2004 р. № 130;
від 2 квітня 2004 р. № 151;
від 2 квітня 2004 р. № 152;
від 17 січня 2005 р. № 30;
від 6 грудня 2005 р. № 376;
від 15 травня 2006 р. № 288;
від 19 червня 2006 р. № 377;
від 27 грудня 2006 р. № 841;
від 29 березня 2007 р. № 191;
від 2 липня 2007 р. № 460;
від 18 травня 2009 р. № 338;
від 20 травня 2009 р. № 347;
від 11 жовтня 2010 р. № 888.
3. Накази Міністерства надзвичайних ситуацій:
від 21 березня 2012 р. № 621;
від 8 жовтня 2012 р. № 1243.
4. Накази Міністерства транспорту:
від 22 червня 2000 р. № 338;
від 30 серпня 2002 р. № 612.
5. Накази Міністерства екології та природних ресурсів:
від 15 травня 2000 р. № 27;
від 24 грудня 2001 р. № 485;
від 2 жовтня 2012 р. № 483.
6. Накази Міністерства економічного розвитку і торгівлі:
від 26 грудня 2011 р. № 419;
від 12 січня 2012 р. № 28;
від 4 листопада 2013 р. № 1291.
7. Накази Міністерства внутрішніх справ:
від 11 вересня 2014 р. № 934;
від 11 вересня 2014 р. № 935.
8. Накази Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики:
від 3 квітня 1998 р. № 69;
від 9 червня 1998 р. № 124;
від 19 лютого 2002 р. № 37.
9. Накази Державного департаменту ветеринарної медицини Міністерства аграрної політики:
від 4 грудня 2002 р. № 70;
від 2 лютого 2005 р. № 9;
від 10 березня 2005 р. № 21;
від 28 березня 2005 р. № 27;
від 27 вересня 2005 р. № 84.
10. Накази Державного комітету з нагляду за охороною праці:
від 23 липня 1996 р. № 125;
від 8 грудня 2003 р. № 232;
від 6 грудня 2004 р. № 270.
11. Накази Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва:
від 18 жовтня 2000 р. № 52;
від 6 квітня 2004 р. № 39;
від 28 грудня 2004 р. № 148;
від 18 квітня 2006 р. № 39;
від 22 вересня 2006 р. № 82;
від 9 листопада 2006 р. № 101;
від 10 квітня 2007 р. № 47;
від 1 серпня 2008 р. № 100;
від 26 серпня 2010 р. № 274;
від 12 листопада 2010 р. № 354.
12. Накази Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду:
від 12 березня 2007 р. № 41;
від 18 червня 2007 р. № 132;
від 31 грудня 2008 р. № 308.
13. Порядок Міністерства фінансів, Міністерства економіки, Міністерства інвестицій і будівництва від 18 вересня 1992 р. № 10-08/20-44/53/9/411-12.
14. Наказ Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки від 26 жовтня 1995 р. № 116.
15. Наказ Міністерства транспорту, Міністерства фінансів, Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Комітету у справах нагляду за страховою діяльністю від 30 грудня 1998 р. № 553/273/400/93.
16. Наказ Міністерства економіки від 21 травня 2001 р. № 107.
17. Наказ Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, Міністерства регіонального розвитку та будівництва від 21 грудня 2009 р. № 868/613.
18. Наказ Міністерства транспорту та зв’язку, Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 16 вересня 2010 р. № 672/787.
19. Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства від 14 червня 2016 р. № 200.
20. Наказ Державного агропромислового комітету Української РСР від 11 квітня 1986 р. № 139.
21. Наказ Державного комітету по водному господарству від 1 жовтня 1999 р. № 151.
22. Наказ Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 7 грудня 2001 р. № 99.
23. Наказ Державного комітету з питань житлово-комунального господарства від 5 вересня 2003 р. № 146.
24. Наказ Державного комітету ветеринарної медицини від 6 квітня 2011 р. № 122.
25. Наказ Державної ветеринарної та фітосанітарної служби від 27 березня 2013 р. № 137.
26. Наказ Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки від 2 січня 2013 р. № 2.
27. Наказ Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 6 червня 2016 р. № 130.
http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/166-2017-%D1%80 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/166-2017-%D1%80)
-
А в ДБН В.2.5-56-2014 - ссылка на НВПБ 2017 года. Так что, может, и введут. Хотя, откровенно неясно, что нового они там могут сказать, ДБН достаточно полный.
=-0
странно не встречал...
-
=-0
странно не встречал...
Читайте периодически матчасть, уже ведь проходили :)
ДБН В.2.5-56:2014
2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ
НАПБ А.01.003-2014 Правила улаштування та експлуатації систем оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в будинках та спорудах
9.1.2 Експлуатування та технічне обслуговування СО в будинках та спорудах слід здійснювати згідно з вимогами НАПБ А.01.003 та інших чинних нормативних документів.
-
матчасть говорите?
А в ДБН В.2.5-56-2014 - ссылка на НВПБ 2017 года.
а потом
2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ
НАПБ А.01.003-2014 Правила улаштування та експлуатації систем оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей в будинках та спорудах
Как мы уже выяснили - ни того, ни другого документа нет в природе!
Так что же учить-то?
может лучше не распостранять не проверенную информацию?
П.С.: общался на позапрошлой неделе с "лицами приближёнными" так даже они "не в кугрсе".
...и кстати ТК 315 тоже не всесильный!
-
странно не встречал...
Тогда уточняйте, чего не встречали, ссылки в ДБН-56 или самого документа. Самого документа никто не встречал.
-
П.С.: общался на позапрошлой неделе с "лицами приближёнными" так даже они "не в кугрсе".
...и кстати ТК 315 тоже не всесильный!
Они даже в своих отписках заблудились?
-
Они даже в своих отписках заблудились?
Положим, относительно НАПБ А.01.003, что спросили, то и ответили, противоречий не вижу.
-
Для больниц. ДБН В.2.2-10-2001
п.7.101 Системою оповіщення медичного персоналу про пожежу повинні бути обладнані споруди лікувально-профілактичних закладів. Оповіщення про пожежу слід передбачати в кабінетах та приміщеннях адміністративного і медичного персоналу. Централізована система оповіщення про пожежу повинна бути мовна, напівавтоматична. Обладнання оповіщення про пожежу слід встановлювати в приміщенні чергового технічного персоналу з цілодобовим чергуванням.
-
грядет ДБН В.2.2-10 (проект, перша редакція)
"9.6.14 Заклади охорони здоров'я повинні обладнуватися системами оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей відповідно до вимог ДБН В.2.5-56."
и больше ничего.
-
грядет ДБН В.2.2-10 (проект, перша редакція)
этот что ли?
http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/tech-reg/normuvannia/proekti-budivelnih-norm-dlya-obgovorennya/persha-redaktsiya-proektu-dbn-v-2-2-10-20hh-zakladi-ohoroni-zdorov-ya-ta-poyasnyuvalna-zapiska-do-nogo/ (http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/building/tech-reg/normuvannia/proekti-budivelnih-norm-dlya-obgovorennya/persha-redaktsiya-proektu-dbn-v-2-2-10-20hh-zakladi-ohoroni-zdorov-ya-ta-poyasnyuvalna-zapiska-do-nogo/)
-
Дана зміна давно діє у старому ДБНі
http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/59.3.-DBN-V.2.2-10-2001.-Zmina-N2.-Zakladi-ohoroni-zdoro.pdf (http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/59.3.-DBN-V.2.2-10-2001.-Zmina-N2.-Zakladi-ohoroni-zdoro.pdf)
-
грядет ДБН В.2.2-10 (проект, перша редакція)
"9.6.14 Заклади охорони здоров'я повинні обладнуватися системами оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей відповідно до вимог ДБН В.2.5-56."
и больше ничего.
Дана зміна давно діє у старому ДБНі
http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/59.3.-DBN-V.2.2-10-2001.-Zmina-N2.-Zakladi-ohoroni-zdoro.pdf (http://www.minregion.gov.ua/wp-content/uploads/2017/12/59.3.-DBN-V.2.2-10-2001.-Zmina-N2.-Zakladi-ohoroni-zdoro.pdf)
-
Вітаю. Підкажіть на якому обладнанні можна реалізувати просту систему мовленнєвого оповіщення для центру первинної медичної допомоги (300 кв.м, 140 відвідувачів за зміну). Дякую
-
Если простую то можно попробовать на оборудовании СеНКо - Голос или Плай
https://senko.com.ua/rechevoe-opoveshenie
-
Чтоб не создавать новую тему.
Помогите разобраться с типом системы оповещения для гостиницы условной высотой от 26,5м до 47м.
Согласно ДБН В.2.5-56:2014 ДОДАТОК Б п.15.1 указано два варианта типа оповещения СО-3 и СО-5.
-
Согласно ДБН В.2.5-56:2014 ДОДАТОК Б п.15.1 указано два варианта типа оповещения СО-3 и СО-5.
Полагаю, выбор остается за проектировщиком с учетом особенностей конкретного объекта.
Основная разница между СО3 и СО5 - в полной автоматизации процесса оповещения, поскольку указатели по новому ДБН освещения все равно ставить надо.
Если проектировщик обоснованно считает, что полная автоматизация избыточна, то надо подготовить аргументацию для экспертизы и вперед.
-
Мы как проектная организация предусматриваем систему СО-5. Заказчик со своей стороны утверждает что нужна СО-3 что мол в ДБН В.2.5-56 допущена ошибка и все это знают и любой эксперт это может подтвердить.
-
Вряд ли это ошибка, поскольку такое дублирование есть не только для гостиниц, а для всех крупных объектов, где возможна неоднозначность. Есть высотные здания с простой планировкой, есть со сложной, есть с минимальным количеством путей эвакуации, есть с запасом. Думаю, выбор системы оповещения должен определяться этим.
-
Была похожая ситуация с готелем больше 47м. Экспертизу, на стадии П, прошел с СО-4, при согласовании отклонений в минрегионе, как компенсирующее мероприятие, было присвоено СО-5.
Для обоснования типа и алгоритма, в записке, рекомендую старое Пособие к СНиП 2.08.02-89 "Проектирование систем оповещения и управления эвакуацией людей при пожарах в общественных зданиях".
Кстати, а может это "громадська будівля"? :)
-
Кстати, а может это "громадська будівля"?
Без сомнения. Так совсем весело становится.
-
Так совсем весело становится.
ДБН В.2.2-40:2018 п.10.13 " Громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу" - 3-й тип уже не проходит.
-
3-й тип уже не проходит.
П.10.13 ДБН В.2.2-40:2018 отменяет вообще практически всю Таблицу Б.1 ДБН В.2.5-56. Можно сказать, колько умов над ней трудилось, и вдруг - бац! - и нету одной строкой. :D
Будем посмотреть, как его начнут трактовать эксперты.
-
Как все всполошились относительно нового ДБН В.2.2-40:2018.
Попробуем разобраться :)
10.13 Громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу згідно з ДБН В.1.1-7.
ДБН В.1.1-7 устанавливает требования в отношении оборудования системой оповещения в следующем.
9.1 Необхідність обладнання будинків і приміщень системами: автоматичного пожежогасіння, пожежної
сигналізації, протидимного захисту, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, централізо
ваного пожежного спостерігання, а також вимоги до проектування та улаштування таких систем визначаються
ДБН В.2.5-56 та іншими НД. Під час улаштування у будинках системи оповіщення про пожежу та управління
евакуацією людей слід враховувати також вимоги НАПБ А.01.003.
Вот и вся математика. Все опять сводится к 56-му ДБНу.
Походу новые нормы так запутаны между собой (одни ссылки на другие НД), что они уже и сами не могут разобраться.
P.S. А по поводу типа системы оповещения для гостиницы от 26,5 до 47 и двух показателей системы оповещения СО3 и СО5 написали письмо в УСПТБ. Ждем ответ :)
-
Да напутали прост, раньше эта таблица и там и там была. А сначала только в ДБН ПБ. И в отмененном НАПБ было пару норм пунктов, которых сейчас нигде нет.
-
P.S. А по поводу типа системы оповещения для гостиницы от 26,5 до 47 и двух показателей системы оповещения СО3 и СО5 написали письмо в УСПТБ. Ждем ответ :)
Надеюсь, обнародуете. :)
Хотя, сомневаюсь, что там будет что-то внятное.
-
Вот и вся математика. Все опять сводится к 56-му ДБНу.
Попробую высказаться: как делать это к 56 му, но что, это уже в 40-м, а там "повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу". "Повинні" - обязательное требование.
-
Трактовать пункты нормативных документов нужно полностью, а не отдельную их часть. А в целом первый абзац звучит так: "10.13 Громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу згідно з ДБН В.1.1-7."
-
Так, что делать, господа? Gannibal ответа нету?
-
Прислали ответ :D.
-
Прислали ответ :D.
Осталось выяснить, что делать теперь с СО4.
-
Трактовать пункты нормативных документов нужно полностью, а не отдельную их часть. А в целом первый абзац звучит так: "10.13 Громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу згідно з ДБН В.1.1-7."
Там 2-й абзац объясняет 1-й:
10.13 Громадські будівлі і споруди повинні бути обладнані системою оповіщення про пожежу
та керування евакуацією людей не нижче 4-го типу згідно з ДБН В.1.1-7.
Синхронною (звуковою і світловою) сигналізацією, підключеною до системи оповіщення про
пожежу, слід обладнувати приміщення і зони громадських будівель і споруд, відвідувані МГН, і
виробничі приміщення, що мають робочі місця для осіб з інвалідністю.
Для аварійної звукової сигналізації слід застосовувати прилади, що забезпечують рівень звуку
не менше ніж 15 дБА протягом 30 с, при перевищенні максимального рівня звуку в приміщенні на
5 дБА.
А вобще-то, прежде чем впадать в панику по системам противопожарной защиты, предлагаю почитать раздел 1 ДБН В.2.2-40:2018 и п. 4.1 того же ДБН!
Поэтому, если существующий объект и только монтаж систем противопожарной защиты, просто игнорируем его!
П.С. (для сомнивающихся): прежде чем возмущаться почитатйе п. 3.23 и 4.2 того же ДБН
Всем удачи и плодотворной работы!!! :)
-
А вобще-то, прежде чем впадать в панику по системам противопожарной защиты, предлагаю почитать раздел 1 ДБН В.2.2-40:2018 и п. 4.1 того же ДБН!
Поэтому, если существующий объект и только монтаж систем противопожарной защиты, просто игнорируем его!
Не так, чтобы очень помогло.
СО4 отличается от СО3 необходимостью удвоения пожарных извещателей и установкой переговорок с диспетчерской. С маломобильностью здесь связаны разве что переговорки - если лифты уехали вниз, а транспортировать по лестнице инвалида в коляске некому, то можно связаться с охраной. Все бы ничего, если бы не требовалось удвоение пожарных извещателей, что существенно увеличивает стоимость системы.
К слову, требования световых сигналов (кроме указателей движения) в СО4 нет, а здесь они добавлены к СО4. И не очень понятно, что означает "синхронность" световой и звуковой сигнализации. Включаются вместе или свет должен мигать синхронно со звуком?
Ну а о невозможности выполнения СО4 речи нет, ни при новом строительстве, ни и при реконструкции. Разве что обосновать, что денег нет. :)
-
Там 2-й абзац объясняет 1-й:
По моему разумению Вы неправильно трактуете.
Синхронна (звукова і світлова) сигналізація зон зони громадських будівель і споруд, відвідувані МГН, і
виробничі приміщення, що мають робочі місця для осіб з інвалідністю - це додатковий захід до мовленевого оповіщення 4-го типу. Вы же не станете утверждать что звуковое оповещение это то же самое что и речевое?
ну а в п.4.1 сказано "При проектуванні, будівництві нових та реконструкції, реставрації, капітальному ремонті та переоснащенні....обов’язковим є забезпечення у повному обсязі вимог доступності, зручності, інформативності і безпеки." Систему оповещения куда относить, как я предполагаю к безопасности, ну и по разїяснениям минрегиона - оснащение системами противопожарной защиты есть "техническое переоснащение".
-
Вы же не станете утверждать что звуковое оповещение это то же самое что и речевое?
Зачем вы приписываете мне свои утверждения?
це додатковий захід до мовленевого оповіщення 4-го типу.
На основании чего такие утверждения?
оснащение системами противопожарной защиты есть "техническое переоснащение"
Подкрепите фактами?
-
Систему оповещения куда относить, как я предполагаю к безопасности, ну и по разїяснениям минрегиона - оснащение системами противопожарной защиты есть "техническое переоснащение".
За "Технічне переоснащення", как вид строительства, можно забыть.
В последней редакции Постановления Кабмина №466 от 13.04.2011 (изм. №327 от 25.04.2018) в п.2 абзаца 2 этот вид строительства больше не значится.
Кто на экспертизу проекты носит, те в курсе ;)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-2011-п (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-2011-п)
-
За "Технічне переоснащення", как вид строительства, можно забыть.
тем более что согласно п. 3.2.24 ДБН А.2.2-3:2014:
технічне переоснащення - Комплекс заходів щодо підвищення експлуатаційних властивостей об'єктів виробничого та
невиробничого призначення, прийнятих в експлуатацію, що реалізується шляхом впровадження
передових техніки та технології, механізації і автоматизації виробництва, оновлення, дооснащення
та заміни застарілого і фізично зношеного устаткування новим, більш ефективним.
К чему тут пристёгнёшь СПЗ?
-
СО4 отличается от СО3 необходимостью удвоения пожарных извещателей
Там не удвоение, а установка извещателей так, чтобы рабочие радиусы (согласно ЕН54) двух извещателей покрывали любую точку поверхности
-
Цитата: SashAA от Сегодня в 13:21:01
Вы же не станете утверждать что звуковое оповещение это то же самое что и речевое?
Зачем вы приписываете мне свои утверждения?
Это вопрос. Где тут приписки?
Цитата: SashAA от Сегодня в 13:21:01
це додатковий захід до мовленевого оповіщення 4-го типу.
На основании чего такие утверждения?
На основании того, что в нормах сказано "Синхронна (звукова і світлова) сигналізація підключена до системи
оповіщення про пожежу зон громадських будівель і споруд, відвідувані МГН, ...." т.е. синхронная звуковая и световая сигнализация зон подключенная к системе оповещения, а не речевое как того требует 56 ДБН для СО4. Что это, как не дополнительные мероприятия?
Цитата: SashAA от Сегодня в 13:21:01
оснащение системами противопожарной защиты есть "техническое переоснащение"
Подкрепите фактами?
Лист Мінрегіону № 7/16-20547 від 27.12.2013р.
-
К чему тут пристёгнёшь СПЗ?
а вообще к чему его пристегнуть можно как к виду строительства?
-
Цитата: SashAA от Сегодня в 13:21:01
СО4 отличается от СО3 необходимостью удвоения пожарных извещателей
В моих сообщениях такого нет.
-
Синхронною (звуковою і світловою) сигналізацією, підключеною до системи оповіщення про
пожежу, слід обладнувати приміщення і зони громадських будівель і споруд, відвідувані МГН, і
виробничі приміщення, що мають робочі місця для осіб з інвалідністю.
Так это и раньше было, в ДБН В.2.2-9-2009.
п.12.4.3
У приміщеннях і зонах, що відвідуються маломобільними відвідувачами, слід передбачати дубльовану (звукову і візуальну) сигналізацію, підключену до системи опо-віщення людей про пожежу або іншу небезпеку.
Світлові сигнали у вигляді світних знаків повинні включатися одночасно зі звуковими сигналами. Частота мерехтіння світлових сигналів повинна бути не вище 5 Гц.
Світлова і звукова інформуюча сигналізація повинна бути передбачена біля кожних дверей ліфта, призначеного для маломобільних відвідувачів.
-
Лист Мінрегіону № 7/16-20547 від 27.12.2013р.
в студию пожалуйста!
-
а вообще к чему его пристегнуть можно как к виду строительства?
отлично!
а на основании чего?
П.С.: вспомните дискуссию по "строительствам" и "существующим" (єксплуатируемім) обьектам
-
п-ста!
-
п-ста!
Благодарю!
И сразу же скажу, что это развод чистой воды!
Всегда Министерства и ведомства дописывают, что письме не являются нормативно-правовыми актами... - поэтому фирму просто развели!
Это во-первых.
А во-вторых, с того времени понятие "категория сложности" отменено!
И в-третьих6 ну так чтобы поразвлечь публику...укажите ну хоть одно требование, кроме АПТ, в нормах по СПЗ где требуется учитывать нагрузки на конструкции?
У инженера-проектировщика по ПБ есть полномочия по расчётам конструкций? Проекты на СПЗ выполнять должны инженер-проектировщик по ПБ + инженер-проектировщик конструктор???
Это уже даже не бред, это сюрреализм какой-то! :wacko:
-
Кстати! Только этим
СО4 отличается от СО3 необходимостью удвоения пожарных извещателей и установкой переговорок с диспетчерской.
они отличаются?
И где в нормах допускается "добавление" (присоединение) дополнительных устройств к СПЗ - в частности к СО???
-
Всегда Министерства и ведомства дописывают, что письме не являются нормативно-правовыми актами...
ну может в 13 году и не дописывали.
Мы обсуждали не "категорию сложности" что конечно же отменено, а вид строительства, что пока сохранилось и в ДБН А.2.2-3 и в ДСТУ по экспертизе в том числе.
К обустройсту СПЗ (ПС и СОУЭ) в существующих зданиях как вид строительства. на мой взгляд, подходят Техническое переоснажение и Реконструкция т.к. в соответсвии с определениями не предполагают вмешательства в несущие и ограждающие конструкции, остальные виды строительства это предусматривают.
Ну и порассуждать: в соответствии с классификатором ДБН который начинается с "А" выше по статусу ДБНа с "В". Значит требования ДБН А.2.2-3 обязательно надо учитывать при проектировании по ДБН В.2.5-56.
Проекты на СПЗ выполнять должны инженер-проектировщик по ПБ + инженер-проектировщик конструктор???
да это так и есть если вы проектируете насосную станцию пожаротушения, станцию пенного пожаротушения с баками дозаторами, санцию газового пожаротушения и т.п (фундаменты под насосы нужны, усиливать пол для установки дозаторов или батарей баллонов так же нужно)
-
И где в нормах допускается "добавление" (присоединение) дополнительных устройств к СПЗ - в частности к СО???
в ДБН 56 в Таблице Б.2 эти устройства есть как рекомендуемые при 4-м типе СО, просто для зон с МГН они переходят в разряд обязательных. Ничего не нарушается ведь жизнь человека превыше всего.
-
П.С.: вспомните дискуссию по "строительствам" и "существующим" (єксплуатируемім) обьектам
поделитесь ссылкой на дискус, я на форуме недавно
-
они отличаются?
И где в нормах допускается "добавление" (присоединение) дополнительных устройств к СПЗ - в частности к СО???
Может, я не поняла вопросов, но:
СО3 отличается от СО4, см. Таблицу Б.2 и п.7.2.27, 7.2.28.
Добавление дополнительных устройств, например, в ДБН В.2.2-40:2018 п.10.13, где к СО4 требуется световая сигнализация (синхронная со звуковой). Это дополнение, поскольку в соответствии с Таблицей Б.2 для СО4 (как и для СО3) световой мигающий сигнал не требуется (п.1 а) ).
-
ну может в 13 году и не дописывали.
всегда дописывали с 2008 года: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08)
И потому, что в Вашем письме єто отсутствовало, Вы так на мой взгляд, подходят Техническое переоснажение и Реконструкция т.к.
и думаете!
Что до этого:
Ну и порассуждать: в соответствии с классификатором ДБН который начинается с "А" выше по статусу ДБНа с "В". Значит требования ДБН А.2.2-3 обязательно надо учитывать при проектировании по ДБН В.2.5-56.
то Вам необходимо изучить нормы по которым шифруют ДБН-ны - буква это группа и они с Вашими выводами имеют мало общего.
да это так и есть если вы проектируете насосную станцию пожаротушения, станцию пенного пожаротушения с баками дозаторами, санцию газового пожаротушения и т.п (фундаменты под насосы нужны, усиливать пол для установки дозаторов или батарей баллонов так же нужно)
Вы читали "квалификационные признаки..." этих профессий?
-
СО3 отличается от СО4, см. Таблицу Б.2 и п.7.2.27, 7.2.28.
стоп-стоп!
Пункты 7.2.27 и 7.2.28 каким образом относятся к дополнительному оборудованию систем оповещения о пожаре?
Добавление дополнительных устройств, например, в ДБН В.2.2-40:2018 п.10.13, где к СО4 требуется световая сигнализация (синхронная со звуковой). Это дополнение, поскольку в соответствии с Таблицей Б.2 для СО4 (как и для СО3) световой мигающий сигнал не требуется (п.1 а) ).
Прошу прямой ответ на прямой вопрос: Каким пунктом ДБН В.2.5-56:2014 или ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 разрешено подключать к системам противопожарной защиты дополнительные устройства?
-
Пункты 7.2.27 и 7.2.28 каким образом относятся к дополнительному оборудованию систем оповещения о пожаре?
Никаким. Я писала о том, что замена СО3 на СО4 влечет за собой установку дополнительных извещателей в большом количестве.
Прошу прямой ответ на прямой вопрос: Каким пунктом ДБН В.2.5-56:2014 или ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 разрешено подключать к системам противопожарной защиты дополнительные устройства?
Никаким. ДБН В.2.5-56 задает необходимый минимум. Усиление защит не возброняется. А ДБН В.2.2-40:2018 этого требует.
Мы начали с вашей рекомендации:
А вобще-то, прежде чем впадать в панику по системам противопожарной защиты, предлагаю почитать раздел 1 ДБН В.2.2-40:2018 и п. 4.1 того же ДБН!
Поэтому, если существующий объект и только монтаж систем противопожарной защиты, просто игнорируем его!
Нет оснований, чтоб его игнорировать.
-
Нет оснований, чтоб его игнорировать.
читайте раздел 1 ДБН В.2.2-40:2018 - вопросы отпадут!
-
читайте раздел 1 ДБН В.2.2-40:2018 - вопросы отпадут!
Прочла перед первым ответом вам. Вопросы не отпали.
-
Прошу прямой ответ на прямой вопрос: Каким пунктом ДБН В.2.5-56:2014 или ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 разрешено подключать к системам противопожарной защиты дополнительные устройства?
Смотря о каком оборудовании речь? СКД, ОВ, Противопожарные завесы, ворота и двери, а также лифты, травеллаторы и экскалаторы прямо прописаны в ДБН В.2.5-56:2014
-
Прошу прямой ответ на прямой вопрос: Каким пунктом ДБН В.2.5-56:2014 или ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009 разрешено подключать к системам противопожарной защиты дополнительные устройства?
«ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2009, п. 6.10 Інше устатковання або системи
Окрім виконування системою своїх основних функцій із виявлення пожежі і оповіщування, сигнали системи можна також використовувати для безпосереднього або опосередкованого запуску додаткового устатковання, такого як:
a) системи пожежогасіння;
b) протидимні або протипожежні двері;
c) устаковання димовидалення,
d) протидимні або протипожежні клапани;
e) вимкнення вентиляції;
f) керування ліфтами;
g) двері, що контролюються системою доступу.
Робота або несправність додаткового устатковання не повинна порушувати правильне функціонування системи пожежної сигналізації або перешкоджати видаванню сигналу на інше додаткове устатковання.
НАЦІОНАЛЬНІ ВИМОГИ ЩОДО ПІДКЛЮЧЕННЯ ДОДАТКОВОГО УСТАТКОВАННЯ МОЖУТЬ МАТИ МІСЦЕ»
-
Цитата: rga от 17 Май 2019, 13:45:27
Это не моя цитата. :)
А так, да, согласна.
-
Цитата: SashAA от 16 Май 2019, 16:56:35
ну может в 13 году и не дописывали.
всегда дописывали с 2008 года: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08
И потому, что в Вашем письме єто отсутствовало, Вы так
Письмо официальное, можно проверить по номеру регистрации, исключения подтверждают правила, и это не нормы а их разъяснение, что нормам не противоречит.
то Вам необходимо изучить нормы по которым шифруют ДБН-ны - буква это группа и они с Вашими выводами имеют мало общего.
тот же совет Вам, изучите ДБН А. 1.1-1, ДБНы разделяют не на группы, а на классы, подклассы и комплексы.
А - Организационно методические документы.
Б - Градостроение
В - технические нормы, правила и стандарты.Цитата: SashAA от 16 Май 2019, 16:56:35
да это так и есть если вы проектируете насосную станцию пожаротушения, станцию пенного пожаротушения с баками дозаторами, санцию газового пожаротушения и т.п (фундаменты под насосы нужны, усиливать пол для установки дозаторов или батарей баллонов так же нужно)
Вы читали "квалификационные признаки..." этих профессий?
т.е. из-за сложных "квалификационных признаков" вы предлагаете ставить насосы (баки дозаторы, батареи газового пожаротушения, а это бывает и более 1000 кг) без оценки прочности строительных конструкций? по моему вы ошибаетесь и очень сильно.
-
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0758323-08
в соответсвии с Вашей ссылкой
"У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше. "
ДБН В.2.2-40 издан позднее 56-го, значит его требования и надо исполнять.
-
Извините, но для тех кто в "танке". Мы теперь проектируем только СО-4. Кроме тех случаев, где по любому не может быть МГН?
-
Мы теперь проектируем только СО-4. Кроме тех случаев, где по любому не может быть МГН?
до оф разъяснения и только в общественных зданиях
-
в соответсвии с Вашей ссылкой
"У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше. "
ДБН В.2.2-40 издан позднее 56-го, значит его требования и надо исполнять.
Читайте раздел 1-й ДБН В.2.2-40 !!!
И ответьте на вопрос: как СПЗ относится к разделу 1 ДБН В.2.2-40 ???
-
Читайте раздел 1-й ДБН В.2.2-40 !!!
1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ
Вимоги цього нормативного акта поширюються на проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та переоснащення існуючих житлових та громадських будівель і споруд (у тому числі на функціонально-планувальні елементи будівель і споруд, їх земельні ділянки,
вхідні вузли, комунікації, шляхи евакуації, приміщення (зони) проживання, обслуговування, робочі місця та місця для навчання, їх інформаційне та інженерне обладнання), а також на розумне пристосування таких житлових та громадських будівель та споруд шляхом здійснення реконструкції, реставрації, капітального ремонту та переоснащення з урахуванням потреб маломобільних груп населення (далі - МГН).
Вимоги цих Норм є обов'язковими для застосування усіма юридичними особами та фізичними особами підприємцями на території України, окрім будівництва індивідуальних (приватних) житлових будинків.
В чем противоречие? или СОУЭ не элемент инженерного оборудования общественных зданий и сооружений?
-
или СОУЭ не элемент инженерного оборудования общественных зданий и сооружений?
обоснуете?
П.С.: подсказка - это система противопожарной защиты! И есть совершенно чёткое определение этого понятия!!!
-
.С.: подсказка - это система противопожарной защиты! И есть совершенно чёткое определение этого понятия!!!
из раздела 1 56-го ДБНа (возможно Вам это не знакомо) "Зазначені вище СПЗ призначені для протипожежного захисту будинків, будівель або їх частин
(приміщень), споруд, устаткування різного призначення (далі - об’єкти) відповідно до додатків А та Б під час нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту цих об’єктів."
повторяю из 40-го "Вимоги цього нормативного акта поширюються на проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та переоснащення існуючих житлових та громадських будівель і споруд (у тому числі на функціонально-планувальні елементи будівель і споруд, їх земельні ділянки,
вхідні вузли, комунікації, шляхи евакуації, приміщення (зони) проживання, обслуговування, робочі місця та місця для навчання, їх інформаційне та інженерне обладнання)...."
попытаюсь разжевать - строиться, (реконструируется, ремонтируется) общественное здание. требования 40-го ДБНа обязательные или нет? я думаю что да. Как сказано в ДСТУ по написанию нормативных документов "треба", "слід", "необхідно" обозначают требования обязательного применения. Есть жесткое требование о оснащению общественных зданий СО4, значит в общественніх зданиях если предполагается посещение МГН надо предусматривать СО4. Как делать СО 4 смотрим 56 ДБН и выполняем его требования. Между 40м и 56м ДБНами нет противоречий, просто в 56 еще не внесли более жесткие требования из 40-го, 40 ведь только приняли, а 56 давно не правили.
-
подсказка - это система противопожарной защиты! И есть совершенно чёткое определение этого понятия!!!
предпочитаете использовать определение СПЗ из ДБН В2.5-56 или ДСТУ 2272?
:-[
-
Читайте раздел 1-й ДБН В.2.2-40 !!!
И ответьте на вопрос: как СПЗ относится к разделу 1 ДБН В.2.2-40
Обоснуйте обратное.
Как могут СПЗ не относиться к указанному в разделе 1:
"проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та переоснащення існуючих житлових та громадських будівель і споруд".
-
тут ось таке інтерв'ю
https://www.shieldfire.com.ua/intervyu-z-ekspertom-romanom-uhanskym-shhodo-novyh-dbn-inklyuzyvnist-budivel-sporud/ (https://www.shieldfire.com.ua/intervyu-z-ekspertom-romanom-uhanskym-shhodo-novyh-dbn-inklyuzyvnist-budivel-sporud/)
-
Как так может быть, что экспертиза не принимает сметы по проектам прошлого года (до обновления 40 ДБН).
по ДБН А.2.2-3
4.8 Проектна документація має бути розроблена з урахуванням усіх документів будівельних норм та стандартів, чинних на час її передачі у
виробництво.
Проектна документація, затверджена відповідно до чинного законодавства, не підлягає коригуванню у зв'язку з введенням нових
будівельних норм, за винятком випадків[/u], коли це коригування обумовлене підвищенням у нових будівельних нормах вимог безпеки, у тому числі щодо
забезпечення механічного опору та стійкості (міцності), електро-, вибухо- та пожежобезпечності об'єкта та доступності для маломобільних груп населення, для забезпечення яких повинні бути виконані необхідні будівельні роботи.
Если даже и была утверждена, но не передана в производство, то надо корректировать, а если и утверждения не прошла то приводить в соответсвие актуальной базой обязательно. Единственный вопрос кто затянул подачу на экспертизу? Если заказчик, то надо за корректировку брать с него денюжку, т.к. это его вина, если проектировщик то корректировка бесплатна (вина проектировщика).
-
Проект есть и есть экспертиза.
вы разве сметы на экспертизу не отдавали?
По моему если докумнетация не передана в производствоо, то надо приводить её в соответствие с актуальной базой. Весь вопрос в том кто будет оплачивать эту корректировку.
Попробуйте в запросе на экспертизу смет указать что проектная документация передана в произвотство такогото числа ( до вступления в силу 40-го ДБНа) и теперь вы просите провести экспертизу смет на соответсвие нормам на момент передачи в производство. Может и прокатит, но сомнительно. Мизер ловленный, у эксперта возникнут вопросы почему передали без экспертизы смет... и т.п. Могут попросить подтверждения передачи, а если госфинансирование. то без смет не могли передавать... На мой взгляд ищите того кто не вовремя передал сметы на экспертизу, вешайте на него всех собак (главное что бы это был заказчик) и просите денюжку на корректировку. т.к. корректировка не по вине проектировщитка.
-
(возможно Вам это не знакомо)
а Вы как думали? конечно де нет!
"Зазначені вище СПЗ призначені для протипожежного захисту будинків, будівель або їх частин
(приміщень), споруд, устаткування різного призначення (далі - об’єкти) відповідно до додатків А та Б під час нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення, капітального ремонту цих об’єктів."
и что это по-Вашему доказывает?
может ещё процитируете пункт 3.15 ДБН В.2.5-56:2014 ?
лично Вам рекомендую изучить систему стандартов EN-54 , если будет мало пункта 7.2.1 (о том какие функции должна выполнять СПС) и п. 9.1.3 БН В.2.5-56:2014.
повторяю из 40-го
перестаньте наконец фантазировать!!!
пунктами 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 ДБН В.2.2-40:2018 чётко определено чем и как обеспечиваются мероприятия для МГН!!! А пункт 3.23 чётко определяет кто такие МГН!
попытаюсь разжевать - строиться, (реконструируется, ремонтируется) общественное здание. требования 40-го ДБНа обязательные или нет?
вопрос-то в чём? Строитесь или реконструируетесь - вперёд выполнять ДБН В.2.2-40:2018.
только вопрос в теме звучал относительно СПЗ, а это другая тема!
-
Обоснуйте обратное.
Как могут СПЗ не относиться к указанному в разделе 1:
"проектування, будівництво нових та реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт та переоснащення існуючих житлових та громадських будівель і споруд".
Как могут относится? Как "относится" только наоборот!!!
Читайте термины и определения + сферы применения и будет Вам счастье + понимание.
-
Здравствуйте. Как так может быть, что экспертиза не принимает сметы по проектам прошлого года (до обновления 40 ДБН). Подскажите, пожалуйста, кто не прав, и почему?
Не принимать- не правы 100%!
Другое дело, что сметные нормы поменялись и Вам должны выставить ошибки или нарушения...
-
"У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше. "
ДБН В.2.2-40 издан позднее 56-го, значит его требования и надо исполнять.
ДБН В.2.5-56:2014 Системы противопожарной защиты. Изменение № 1, Дата начала действия 01.11.2019.
ДБН В.2.2-40:2018 Инклюзивность зданий и сооружений. Основные положения, Дата начала действия 01.04.2019.
:D
-
Здравствуйте. Подскажите пожалуйста как именно выполняется речевое оповещение по СО-4 (впрочем как и СО-3 и СО-5) ?
Добрый день! А можно для начала поинтересоваться - Вы смотрели хоть какие-нибудь методические рекомендации производителей систем речевого оповещения?
-
t-100, как раз удалил свой неудачный пост, и тут Вы :).
Как Вы поняли моя компетентность в вопросе речевого оповещения хромает на обе ноги.
Если не трудно, подскажите, какое оборудование сейчас допускается использовать для речевого оповещения? Чтобы я мог ознакомится с оборудованием этих производителей.
Например, есть блок "ВЕЛЛЕЗн-120-..." для таких целей. Есть "Golos" того же Сенко, если не ошибаюсь. Но у Сенко есть и эти "Плай 1.4", но мне не понятно где они могут использоваться.
-
Если не трудно, подскажите, какое оборудование сейчас допускается использовать для речевого оповещения?
Как правило, все используют Веллез. Выбор системного оборудования зависит от общей мощности динамиков. Расставьте их, посчитайте общую мощность и можете выбирать системное.
У Веллеза есть моноблоки (все в одном ящике) на 200, 400 и 600 Вт. Если не хватает, нужно собирать стойку из отдельных блоков: усилители, блоки питания, блоки коммутации, цифровой источник сообщений и т.п. С этим можно обратиться в Веллез, они помогают собрать, если нужно.
Вот здесь https://www.vellez.ua/ru/doc.html (https://www.vellez.ua/ru/doc.html) есть методические указания и рекомендации по выбору громкоговорителей, читайте.
С громкоговорителями от Сенко, типа Плай 1.4, на мой вкус, можно экспериментировать на маленьких объектах. Но на маленьких никто речевое оповещение, вроде, и не требует. На средних уже заморишься их связывать и организовывать управление. Веллез же прост и функционален.
-
С громкоговорителями от Сенко, типа Плай 1.4, на мой вкус, можно экспериментировать на маленьких объектах. Но на маленьких никто речевое оповещение, вроде, и не требует. На средних уже заморишься их связывать и организовывать управление. Веллез же прост и функционален.
Кроме этого, на него нет ни декларации ни сертификата на соответствие ДСТУ EN 54-24 (по информации на сайте), т.ч. для речевого оповещение (СО-3 ...) он не может быть применим.