Нет это не правда.
Согласно ПУЭ-2015 п.6.3.8 установка опор выполняется согласно ДБН В.2.3-5-2001:
7.12 Опори світильників слід розташовувати за межами проїзної частини з врахуванням категорії вулиці та дороги на відстані від зовнішнього краю бордюру чи запобіжної смуги до поверхні опори не менше, м:
магістральні вулиці і дороги:
безперервного руху 1,5
регульованого руху 1,0
вулиці і дороги місцевого значення 0,75
Примітка 1. В обмежених умовах і при реконструкції, а також у разі використання опор для підвішування контактної мережі на магістральних вулицях і дорогах безперервного та регульованого руху допускається зменшення зазначеної відстані до 0,75 м з підвищенням висоти бордюру до 20 см, а на вулицях (дорогах) місцевого значення - до 0,5 м за умови відсутності на них автобусного чи тролейбусного руху, а також руху вантажних автомобілів.
Примітка 2. У разі розміщення опор на центральній розділювальній смузі шириною до 5 м слід з боків від опор установлювати металеву бар'єрну огорожу.
Примітка 3. На вулицях і дорогах, облаштованих кюветами, дозволяється встановлювати пори на бермі за кюветом, якщо відстань від опори до найближчого краю проїзної частини не перевищує 4 м.
7.16 Кабелі зовнішнього освітлення слід прокладати на відстані 1,5 м від бортового
каменю або краю проїзної частини (укріпленої смуги узбіччя).
Раньше до выхода ПУЭ-2015 согласно п.6.3.8 ПУЭ-2011 максимальное расстояние от бардюрного камня было 1м; при отсутствии бардюра-1,75м. А вот те 4м на которые они ссылаются, это максимальное расстояние от опроы до полотна дороги при установке опоры за кюветом.
А вот защитить опору целесообразно. Это можно сделать с помощью отбойной дорожной плиты или ж/б столбиков высотой не менее 0,5м.